Jednym z celów bloga jest wspieranie rodziców i dzieci w ich drodze przez świat emocji.

Dlatego zdecydowałam się recenzować tutaj książeczki dla dzieci, które mogą Wam pomóc w nauce dzieci rozpoznawania i nazywania swoich emocji.

Jakie kryteria stawiam?

1. Przede wszystkim kieruję się tym, jak książka podchodzi do tematu emocji u dziecka. Uważam, że emocjami trzeba się zaopiekować, zanim przejdzie się do działania, dlatego polecam tylko te książeczki, które w moim odczuciu służą w pełni rozwojowi emocjonalnemu dziecka.

2. Sprawdzam, czy są pisane przystępnym językiem. Wbrew pozorom to bardzo ważne. Czytałam dużo książeczek, które miały potencjał, ale niestety chciały zmieścić zbyt dużo na kilku stronach.

3. Ilustracje! Od kiedy pamiętam śledzę pozycje literatury dziecięcej na rynku i profile ilustratorek dziecięcych. Ilustracje potrafią przenieść dzieci do innej krainy i widzę, że podczas zajęć, które prowadzę z dzieciakami jest to bardzo ważne kryterium.

4. Poparcie szerokiego grona małych recenzentów. Sama na codzień w pracy z dziećmi na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne używam tych książeczek. To jedno z ważniejszych kryteriów – to przecież dzieciakom książeczki mają się podobać najbardziej 🙂

5. Wyjątkowość – niektóre pozycje mają po prostu „to coś”, co sprawia, że się przyjmują.

Zapraszam do czytania recenzji! Wszystkie recenzje znajdziesz tu.

Zdjęcie: Kelli McClintock – unsplash.com